Black Friday este o pacaleala sau o oportunitate?

black friday este o pacalealaBlack Friday este o pacaleala sau o oportunitate? Parerile sunt impartite ca de obicei: pe de o parte cei care sunt foarte entuziasti si intra in frenezia cumparaturilor iar pe de alta parte cei care sunt cinici si sustin sus si tare ca este o pacaleala, ca preturile au fost crescute inainte cu cateva zile si acum reducerile sunt praf in ochi.

Ambele categorii esueaza in a profita de aceasta oportunitate.

De ce?

  1. Entuziastii se inunda cu atata adrenalina si dopamina incat ajung sa cumpere si ce nu le trebuie;
  2. Cinicii isi creaza emotii negative de revolta, injura pe toata lumea si pierd ocazia de a face economii pentru produsele care chiar le sunt necesare si chiar sunt la reducere.

Premize de la care plecam

si chiar va rog sa ma contraziceti daca nu am dreptate.

  • Oricat de frugali am fi, tot avem nevoie/ ne dorim ceva ce nu am apucat sa cumparam pe parcursul anului. Existam deci si consumam. Este natura noastra;
  • Este adevarat ca in perioada asta sunt multe pacaleli, strategii de marketing inselatoare, sacali care nu dau doi bani pe tine si interesele tale ci vor doar sa te faca sa cumperi;
  • Sunt si foarte multe produse bune care chiar au discounturi bune.

Acestea sunt premizele.

Nu are sens sa te revolti. Nu are sens sa te entuziasmezi. Ambele sentimente te vor face  sa pierzi.

Ce poti face pentru a profita de Black Friday

Am luat o lectie de la un antreprenor experimentat: “In antreprenoriat, faci maximum cu ceea ce ai”. Si acest lucru a avut atat de mult sens pentru mine incat am transferat acest concept si in alte aspecte ale vietii, inclusiv in aria cumparaturilor.

  1. Fa-ti o lista cu ce ai nevoie/ iti doresti de mult timp si nu ai apucat sa cumperi/ nu ai avut chef, timp/ nu ai gasit la un pret ok. La mine au fost tot felul de IT stuff: webcam, presentation pointer etc sau carti pe care mi le doream. Stuff de care aveam nevoie dar nu am avut focusul sa ma misc sa le si cumpar.
  2. Mai fa-ti o lista cu ce vei avea nevoie in viitor: lucruri pe care oricum le vei cumpara in urmatoarele 2-3 luni: poate vine o zi de nastere, parfum, haine de iarna, jucarii pentru copii etc.
  3. Preturi – eu le cam stiu de dinainte pentru ca mi-am luat 5 minute la un moment dat sa vad cat ma costa ce am nevoie. Daca nu ai facut acest lucru, poti folosi comparatoare de pret sau alte aplicatii de price traking cum ar fi aplicatia pentru Chrome Pricy (Face comparare direct din pagina de produs cu preturile la alte magazine – majoritatea magazinelor mari sunt acoperite; Retine preturile pentru un produs pe o perioada mai lunga de timp si poti sa vezi de exemplu cum a evoluat pretul in ultima jumatate de an.).
  4. Perioada – aici este haos. Unele au inceput pe 16 noiembrie, altele vor incepe pe 24 noiembrie, altele sunt in Black Friday 2 saptamanai intregi :))). Verifica magazinele care te intereseaza. Restul, good bye.
  5. Check list: Este pe una dintre liste + Pretul este mai mic decat cel notat de tine in trecut (sau comparat cu alte situri) REZULTA GO! Altfel este NO GO.

Concluzie

Balck Friday este o pacaleala sau o oportunitate. Acest lucru depinde numai de tine, nu de altii. Depinde de cat de pragmatic esti, cat de bine iti cunosti nevoile si dorintele (rezonabile), cat de dispus esti sa aloci 2 minute sa faci o mica cercetare, cat de rational poti sa fii intr-o mare de emotii irationale.

In alta ordine de idei, Elefant.ro are Black Weekend (ca nu le-a mai ajuns Black Friday) si daca esti un cititor avid, ei chiar au preturi foarte mici la foarte multe carti.

Doar daca indeplinesc check-listul de mai sus.

Mult succes si pe curand!

Valentin

PS. Daca ti-a placut articolul si il gasesti util, te rugam sa il distribui si prietenilor tai.

PPS. Alatura-te comunitatii noastre StiintaBanilor pentru a te imbogati spiritual, mental si material.

Obtine Ebook-ul 12 Surse de venituri suplimentare:

 

2 comentarii la „Black Friday este o pacaleala sau o oportunitate?”

  1. Exista si o a 3-a categorie, un fel de mix intre celelalte doua: cei care stiu ca preturile sunt praf in ochi, se revolta, dar cu toate astea nu stau sa compare si sa caute produsele care intradevar sunt la reducere si cumpara pur si simplu ce-si doresc, nu ce au nevoie. Hai sa fim seriosi, oamenii si-au dat seama ca majoritatea reducerilor nu sunt reale si cu toate astea in perioada asta se cumpara mult mai mult decat in orice alta perioada a anului, fie ca vorbim de produse cu reducere reala sau nu. De ce? Pentru ca asa face toata lumea, asa credem ca-i normal sa facem. Sunt adeptul educatiei financiare si a cumpatarii insa trebuie sa vedem lucrurile si dintr-o alta perspectiva: daca toata lumea si-ar cumpara in mod rational doar lucruri de care are nevoie n-ar mai exista economie, afaceri si locuri de munca 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *