pisoi BF scaled

Black Friday este o pacaleala sau o oportunitate?

Black Friday este o pacaleala sau o oportunitate? Parerile sunt impartite, ca de obicei: pe de o parte cei care sunt foarte entuziasti si intra in frenezia cumparaturilor, iar, pe de alta parte, cei care sunt cinici si sustin sus si tare ca este o pacaleala, ca preturile au fost crescute inainte cu cateva zile si acum reducerile sunt praf in ochi.

Ambele categorii esueaza in a profita de aceasta oportunitate.

De ce?

  1. Entuziastii se inunda cu atata adrenalina si dopamina incat ajung sa cumpere si ce nu le trebuie;
  2. Cinicii isi creeaza emotii negative de revolta, injura pe toata lumea si pierd ocazia de a face economii pentru produsele care chiar le sunt necesare si chiar sunt la reducere.

Premize de la care plecam

si chiar va rog sa ma contraziceti daca nu am dreptate.

  • Oricat de frugali am fi, tot avem nevoie/ ne dorim ceva ce nu am apucat sa cumparam pe parcursul anului. Existam, deci si consumam. Este natura noastra;
  • Este adevarat ca in perioada asta sunt multe pacaleli, strategii de marketing inselatoare, sacali care nu dau doi bani pe tine si interesele tale, ci vor doar sa te faca sa cumperi;
  • Sunt si foarte multe produse bune care chiar au discounturi bune.

Acestea sunt premizele.

Nu are sens sa te revolti. Nu are sens sa te entuziasmezi. Ambele sentimente te vor face  sa pierzi.

Ce poti face pentru a profita de Black Friday

Am luat o lectie de la un antreprenor experimentat: “In antreprenoriat, faci maximum cu ceea ce ai”. Si acest lucru a avut atat de mult sens pentru mine, incat am transferat acest concept si in alte aspecte ale vietii, inclusiv in aria cumparaturilor.

  1. Fa-ti o lista cu ce ai nevoie/ iti doresti de mult timp si nu ai apucat sa cumperi/ nu ai avut chef, timp/ nu ai gasit la un pret ok. La mine au fost tot felul de IT stuff: webcam, presentation pointer etc sau carti pe care mi le doream. Stuff de care aveam nevoie, dar nu am avut focusul sa ma misc sa le si cumpar.
  2. Mai fa-ti o lista cu ce vei avea nevoie in viitor: lucruri pe care oricum le vei cumpara in urmatoarele 2-3 luni: poate vine o zi de nastere, parfum, haine de iarna, jucarii pentru copii etc.
  3. Preturi – eu le cam stiu de dinainte pentru ca mi-am luat 5 minute la un moment dat sa vad cat ma costa ce am nevoie. Daca nu ai facut acest lucru, poti folosi comparatoare de pret sau alte aplicatii de price tracking cum ar fi aplicatia pentru Chrome Pricy (face comparare direct din pagina de produs cu preturile de la alte magazine – majoritatea magazinelor mari sunt acoperite; retine preturile pentru un produs pe o perioada mai lunga de timp si poti sa vezi, de exemplu, cum a evoluat pretul in ultimul an).
  4. CashBack – Poti sa iti instalezi o aplicatie de cashback care iti va oferi un anumit procent de cashback la unele magazine online. O astfel de aplicatie este cashclub.ro care ofera cashback pentru peste 800 de magazine online intre 1% si 30%.
  5. Perioada – aici este haos. Unele au inceput deja, altele vor incepe undeva in noiembrie, altele sunt in Black Friday de saptamani intregi :))). Verifica magazinele care te intereseaza. Restul, good bye.
  6. Check list: Este pe una dintre liste + Pretul este mai mic decat cel notat de tine in trecut (sau comparat cu alte situri) REZULTA GO! Altfel este NO GO.

Concluzie

Balck Friday este o pacaleala sau o oportunitate. Acest lucru depinde numai de tine, nu de altii. Depinde de cat de pragmatic esti, cat de bine iti cunosti nevoile si dorintele (rezonabile), cat de dispus esti sa aloci 2 minute ca sa faci o mica cercetare, cat de rational poti sa fii intr-o mare de emotii irationale.

Black Friday StiintaBanilor
 

In alta ordine de idei, anul acesta vom avea Black Friday pentru majoritatea produselor educationale StiintaBanilor.

Poti vedea mai jos lista noastra de cursuri de educatie financiara si investitionala:
 

Cursuri StiintaBanilor


Poti nota si preturile de acum 🙂 care sunt acelasi ca cele de la inceputul anului 🙂 pentru ca nu le-am mai crescut din ianuarie sau la unele chiar din 2020 sau 2021.

Vom avea de Black Friday si o serie de produse/ servicii care sunt foarte limitate pe parcursul anului, cum ar fi sedintele de coaching si mentoring.


Black Friday StiintaBanilor va incepe pe 11 noiembrie, in noaptea de joi spre vineri (mai exact la ora 00:00) 

Reducerile vor fi cat se poate de reale, consistente si nu am crescut preturile inainte pentru a avea de unde sa le scad. 🙂
 

Daca produsele noastre indeplinesc check-list-ul de mai sus, stai cu ochii pe site pe 11 noiembrie.
 

Mult succes si pe curand!

Valentin

 

Similar Posts

4 Comments

  1. Exista si o a 3-a categorie, un fel de mix intre celelalte doua: cei care stiu ca preturile sunt praf in ochi, se revolta, dar cu toate astea nu stau sa compare si sa caute produsele care intradevar sunt la reducere si cumpara pur si simplu ce-si doresc, nu ce au nevoie. Hai sa fim seriosi, oamenii si-au dat seama ca majoritatea reducerilor nu sunt reale si cu toate astea in perioada asta se cumpara mult mai mult decat in orice alta perioada a anului, fie ca vorbim de produse cu reducere reala sau nu. De ce? Pentru ca asa face toata lumea, asa credem ca-i normal sa facem. Sunt adeptul educatiei financiare si a cumpatarii insa trebuie sa vedem lucrurile si dintr-o alta perspectiva: daca toata lumea si-ar cumpara in mod rational doar lucruri de care are nevoie n-ar mai exista economie, afaceri si locuri de munca 🙂

  2. Eu am o abordare un pic diferita. Gandirea mea este in felul urmator: majoritatea covarsitoare a oamenilor vor face cumparaturi masive in perioada Black-Friday + Craciun. Asta inseamna ca isi vor consuma cam toti banii disponibili (pentru ca asa face majoritatea).
    Urmarea este faptul ca perioada Ianuarie/Februarie nivelul vanzarilor o sa scada foarte mult cam in toate categoriile. Cu atat mai mult daca luam in considerare ca acea perioada e varful sezonului de schi.
    Si atunci magazinele, ca sa mai creasca putin vanzarile in acea perioada si/sau sa mai scape de stocurile ramase nevandute de la Craciun, o sa faca reduceri masive si serioase. Moment de care eu o sa profit si atunci va fi momentul cand cumpar. Binenteles, asta daca chiar am avut ochiul pe acel produs de ceva vreme.
    Aceeasi reteta o aplic si in timpul verii, folosindu-ma de faptul ca majoritatea oamenilor isi cheltuie toti banii mergand in vacante scumpe.
    Prefer o astfel de abordare in locul cumpararii in timpul Black-Friday / Craciun cand, sa nu uitam ca, chiar daca printr-o minune prinzi o reducere, vei avea apoi de-a face cu logistica curierilor care iti aduc efectiv produsul la usa. Si putem cadea de acord ca vor fi foarte supra-solicitati in astfel de perioade iar riscul de a avea batai mari de cap cu asta sunt cam mari.
    Prefer sarbatori mai relaxante, si las cumparaturile pe Ianuarie/Februarie 😉 .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *